Tuesday, May 3, 2016

איכות השינה במיטה הזוגית שלכם

אנו יודעים שלחלוק מיטה זוגית זה לא רק להתחבק לפני השינה – זה להרגיש את רעידת האדמה של המזרן כשינשוף הלילה שאת חיה איתו פולש למיטה הזוגית בדיוק ברגע שאת נכנסת לשנת החורף זה לגלות באמצע הלילה שאת קופאת כי הגבר לצדך, זה שאמור היה לחמם אותך, גנב ממך את השמיכה. זה להתעורר באמצע הלילה ולהתחנן שיכבה את המזגן, כי הטמפרטורה שמתאימה לשימור גוויות בחדר מתים לאו דווקא טובה לגופות החיים.

שלא לדבר על שינה לצד נחרן,. כך לדוגמה, שני מחקרים שהתפרסמו בכתב העת הרפואי הראו שרבים מבני זוגם של נחרנים סובלים מנדודי שינה לאחר שהם מתעוררים לשמע הנחירות, ומחקר נוסף הראה שכשנחרנים נשואים מאריכים ימים, בני זוגם נוטים יותר לסבול מבעיית שמיעה.

מיטות זוגיות וחדרי שינה מעוצבים לפי הזמנה

ויש כאלה שסוברים שלא רק נחרנים משבשים את השינה של בני זוגם, אלא שבאופן כללי שינה היא דבר שאידיאלי לעשות אותו לבד, בלי שאף אחד אחר יפריע. אפילו ההיסטוריה רומזת לכך שאולי לא למיטה זוגית נועדנו. מחקרים אודות תולדות האנושות מוכיחים כי בני זוג לא תמיד ישנו יחד באותה מיטה, והסיבה שהתחלנו לעשות זאת נבעה בכלל מאילוץ כלכלי: לפני מאתיים שנה מיטה זוגית הייתה הרהיט הכי יקר בבית, כך שרבים מבני המשפחה במעמד הביניים הצטופפו באותה המיטה, ומאוחר יותר הילדים ושאר בני המשפחה עזבו אותה – ובני הזוג נותרו לחלוק אותה.

אלא שבעשור האחרון מתחיל להצטבר יותר ויותר מידע על יתרונות השינה בשניים.
שינה משותפת אינה ברירת מחדל אלא הרגל שתורם לבריאות ולזוגיות שלנו .
מרבית המחקרים מתייחסים לשינה כאל פעילות של יחיד, בעוד שבפועל מרבית המבוגרים חולקים את יצועם עם בן או בת זוג.

מיטות זוגיות מעוצבות

עיצוב חדר השינה שלנו ובמיוחד של המיטה הזוגית שמקבלת ומחבקת אותנו משפיעה מאוד על האווירה וההרגשה
מחקרים שהתפרסמו בעבר, הראו שאצל נשים שחוות זוגיות מאושרת הסיכון לתחלואת לב נמוך יותר בהשוואה לנשים שלא היו במערכת זוגית או כאלה שחוו בקיעים בזוגיות, וכן שהן נוטות פחות ללקות בתסמונת המטבולית – שילוב של השמנה בטנית, יתר לחץ דם, רמות טריגליצרידים גבוהות, נמוך ורמות סוכר גבוהות, שיחד מהווים גורם סיכון לסוכרת מסוג 2 ובעיות לב.

לשינה יש השפעה מכרעת על כל תחום בבריאותנו ובתפקודנונדודי שינה, שינה לא איכותית ומיעוט שינה עלולים להשפיע לרעה על מצב הרוח, לגרום למתח ולחרדה, להעלות את הסיכון לדיכאון ולהפרעות פסיכיאטריות. להגדיל את הסיכון להשמנה, ליתר לחץ דם, למחלות לב וכלי דם ואפילו לתמותה

וכמו שניתן לראות ולהבין כהגיוני, אנשים שחיים בזוגיות בריאים ומאריכי ימים יותר מאלה שאינם במערכת זוגית.

מידות גודל מיטה זוגית לפי הזמנה

בהרבה מקרים התועלת של נוכחותו המרגיעה של הפרטנר גוברת על השפעתו המרגיזה – תזוזותיו, יקיצותיו ושאר סימני החיים שלו. עובדה זאת נכונה עוד יותר כשמדובר בנשים. מחקרים הוכיחו שנשים שמאושרות יותר בזוגיות סובלות פחות מהפרעות שינה בהשוואה לנשים שהמערכת הזוגית שלהן עכורה, ונשים שנמצאות בזוגיות יציבה וממושכת ישנות טוב יותר מאשר רווקות או נשים שנמצאות בשלבים התחלתיים של זוגיות.

מיטות זוגיות מעוצבות לפי מידה והזמנה from חן ייצור ושיווק on Vimeo.

שינה איכותית 

עם זאת לא מספיק להיות בזוגיות כדי לישון טוב, אלא שצריך להיות בזוגיות מאושרת כדי שהשינה תהיה איכותית.

יחסים טובים גורמים לאנשים לחוש ביטחון והגנה – תחושות שעוזרות להירגע ולהרפות מבחינה פסיכולוגית ופיזיולוגית, ומאפשרות שינה רגועה, נינוחה ועמוקה יותר. צריך לזכור שבזמן השינה אנו מורידים את רמת הדריכות והערנות שלנו ומאבדים מודעות למתרחש בסביבה. וליד מי אנו יכולים ‘להניח את נשקנו’ אם לא ליד האדם שאנו נותנים בו אמון.

מחקרים מצביעים על כך שמצד אחד אנשים שהזוגיות שלהם טובה ישנים טוב יותר, ומצד שני – כשבני זוג ישנים טוב יותר, גם היחסים שלהם טובים יותר.

רוב האנשים ישנים עם בן זוג, ואצל הרבה בני זוג בעיות שינה ובעיות ביחסים מופיעות בו בזמן, ועם זאת עדיין לא נבדק לעומק ההשפעוה הקשר בין יחסים לשינה.

צריך לשאול ולבדוק עם אנשים שסובלים מנדודי שינה מה מצב מערכת היחסים שלהם ? מכיוון שייתכן שהיא הסיבה להתעוררות או להחרפת בעיות השינה שלהם. וכמו כן ייתכן ההפך ופתרון בעיית השינה יכול לשפר את הזוגיות

למיטות זוגיות מעוצבות לפי הזמנה הכנסו לאתר שלנו ובחרו את הסגנון שלכם

The post איכות השינה במיטה הזוגית שלכם appeared first on חן ייצור ושיווק מערכות שינה.

No comments:

Post a Comment